Logare Membri

Imagineaza-ti!

Iata un adevar fundamental pe care multi dintre noi avem tendinta sa il subestimam:

Oamenii sunt mult mai convinsi de concluziile la care ajung singuri, decat de ideile care li se spun!

In continuare vreau sa iti prezint probabil cea mai simpla si eficienta tehnica de limbaj prin care ii poti da impresia interlocutorului ca ajunge singur la concluzia pe care tu o doresti.

Aceasta tehnica este folosirea cuvantului "Imagineaza-ti!"


Imagineaza-ti ca poti convinge pe oricine sa accepte ideile tale si ca este incantat(a) de felul in care i le prezinti! Imagineaza-ti cum iti poti creste vanzarile cu 20% imediat ce adaugi aceste tipare de limbaj persuasiv in vocabularul tau! Imagineaza-ti ca esti proprietarul instrumentelor de convingere si le folosesti cu naturalete cu colegii si clientii tai!

Toate exemplele de mai sus folosesc acelasi cuvant puternic ce poate face diferenta intre convingere si respingere:

IMAGINEAZA-TI!

Radacina cuvantului contine termenul "imagine" si ii sugereaza in mod subtil interlocutorului sa construiasca imagini in creier. Mai concret,interlocutorul tau va fi tentat sa faca ce ii spui, adica sa creeze o imagine (un tablou) pe care tu il(o) sugerezi.

Pentru ca el este cel care isi imagineaza, (deci nu tu), cresc sansele ca el(ea) sa se lase convins(a). Impresia creata este ca ajunge singur(a) la concluzia sugerata de tine.

Pentru a aplica tehnica este bine sa te gandesti mai intai care este de fapt imaginea pe care doresti sa o construiasca mental interlocutorul tau. Aproape invariabil aceasta este imaginea implicarii clientului in folosirea produsului sau ideii tale.

De exemplu, daca vrei sa vinzi o masina, nu ii vei cere clientului sa isi imagineze cum semneaza cecul. Probabil aceasta imagine nu este deloc "apetisanta" sau convingatoare. 

In schimb, ai putea sa ii spui: "Imagineaza-ti cum conduci aceasta masina pe autostrada si cat de confortabil si sigur te simti la volan, chiar si la viteza mare..."

Succesul fenomenal al hit-ului Beatles "Imagine" creat de John Lennon se datoreaza in mare masura fortei cuvantului din titlu. Milioane de fani din intreaga lume au creat la nivel mental filmul sugerat de textul cantecului si "s-au lasat convinsi" (sau sedusi...) de frumusetea propriei creatii...

Imagineaza-ti: colegii, prietenii, clientii tai, ar putea face la fel!

 

 

 Inspira?ie,

Andy Szekely